Vnitřní řád ordinace | ||
Podepsáním registračního lístku pacient vyjadřuje souhlas s tímto provozním řádem a je si vědom toho, že porušení vnitřního řádu ordinace může vést k zrušení registrace v ordinaci VPL MUDr. Lea Blahníková přes zdravotní pojišťovnu. |
Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb: |
- Dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup zdravotnickým personálem. - Pravdivě a neprodleně informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb. Nesplnění této povinnosti je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu. - Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a řídit se jejich pokyny. Agresivní chování, verbální napadání či brachiální agrese vůči personálu a nerespektování pravidel vydaných personálem nebude tolerováno. - Respektovat pokyny lékaře a zdravotní sestry. -Nosit řádně nasazenou ochranu nosu a úst (respirátor) a desinfikovat si ruce před vstupem do čekárny a ordinace. - Dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu k ostatním pacientům, jejich případným zákonným zástupcům, a zdravotnických pracovníků. Nikoho verbálně nenapadat, nekřičet ani nezvedat hlas. - Nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky. -Navštěvovat ambulanci umytý/á a čistě oblečen/a. Pacienti, kteří tento požadavek nesplňují, budou ošetřeni pouze při ohrožení života či zdraví. - Hlásit lékaři bezodkladně, nejpozději při nejbližší kontrole, změnu bydliště, příjmení a změnu zdravotní pojišťovny. |
Registrace k praktickému lékaři pro dospělé MUDr. Lea Blahníková: |
- Pacient může požádat o registraci ve zdravotnickém zařízení, jestliže je starší 18 let, a pokud uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného praktického lékaře. O přijetí registrace rozhoduje zdravotnické zařízení, stvrzena je podpisem registračního listu. Od 1.2.2024 jsou nové registrace dočasně pozastaveny, o dalším postupu se můžete poradit s lékařkou či zdravotní sestrou. - K registraci do zdravotnického zařízení se pacient musí vždy prokázat platným dokladem totožnosti a průkazem zdravotní pojišťovny. - V případě pacienta, který nemluví česky, je nutné zajistit tlumočníka na vlastní náklady. |
Provozní a ordinační doba: |
- Provozní a ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích do zdravotnického zařízení, na webových stránkách ordinacejavornik.cz a na webových stránkách Město Javorník. - V této době jsou v ordinaci přítomni zdravotničtí pracovníci a poskytují zdravotní služby registrovaným pacientům. - Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro akutní nemocné a objednané pacienty (preventivní prohlídky, očkování, administrativní úkony, vyšetření k posudkům.) - V ordinační době pro objednané pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se zdravotní sestrou či lékařkou. Analgogicky v době určené pro akutní pacienty není možné z provozních důvodů řešit chronické problémy či administrativní úkony. - Poslední pacient je ošetřen 30 minut před koncem ordinační doby. - Návštěvní služba je prováděna po předchozí domluvě se zdravotnickým personálem ambulance. |
Objednávání do ordinace: |
- Na veškeré neakutní prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat – telefonicky, přes email či osobně. Telefonujte v časech tomu určených: po, st, čt, pá 10-12 h., út 15-17 h. - Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně. - Dodržujte datum a čas objednání. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas dle objednání, včas zavolejte nebo odešlete email. |
Čekání na vyšetření: |
- Pacienti čekají na vyšetření v čekárně, která je přístupná po ohlášení u vchodových dveří a nasazení respirátoru od začátku do konce ordinační doby. -Během čekání mohou pacienti obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WC pro pacienty. -Zdravotnické zařízení neručí za věci odložené v čekárně, po dobu vyšetření je umožněno odložit osobní věci přímo v ordinaci. |
Průběh vyšetření: |
- Při vstupu do ordinace předkládejte zdravotní průkaz pojištěnce. - U žádné zdravotní služby poskytované zdravotnickým zařízením nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon. - Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (dále je DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta. Pokud je pacient ošetřen v odborné ambulanci nebo v nemocnici a je u tohoto lékaře plánovaná kontrola, DPN musí vést ošetřující lékař. Vzkazy od ošetřujících lékařů, že DPN má vést praktický lékař, nebudeme zohledňovat a DPN nepovedeme. - Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v daném termínu ukončena. |
Zdravotnická dokumentace: |
- Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci nelze vynášet z ordinace. Kopie si musí pacient pořídit přímo v ordinaci za úplatu 10 kč/1 strana A4. - Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, zdravotnické zařízení pořizuje a odesílá novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace a kopie relevantních zpráv z odborných vyšetření. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi a nelze ho dle platné legislativy vydat přímo pacientovi. |
Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.): |
- Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud: 1. by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání (v současné době nové pacienty nepřijímáme) 2. provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení- překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým. 1. by vzdálenost místa pobytu pacienta neumožňovala v případě poskytování zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství výkon návštěvní služby. |
Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu. |
Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci, která bude jeho požadavkům více vyhovovat. Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. |
V Javorníku dne 1.9.2019 MUDr. Lea Blahníková (poslední aktualizace provozního řádu: 21.11.2023) |