Ordinace Všeobecného praktického lékaře
MUDr. Lea Blahníková
  Úvod     Aktuality     Náš tým     Ordinační doba     Informace     Ceník  
  Vnitřní řád ordinace  

Vnitřní řád ordinace praktického lékaře MUDr. Lea Blahníková

Podepsáním registračního lístku pacient vyjadřuje souhlas s tímto provozním řádem a je si vědom toho, že porušení vnitřního řádu ordinace může vést k zrušení registrace v ordinaci VPL MUDr. Lea Blahníková přes zdravotní pojišťovnu.
Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb:
- Dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup zdravotnickým personálem.

- Pravdivě a neprodleně informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb. Nesplnění této povinnosti je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu.

- Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a řídit se jejich pokyny. Agresivní chování, verbální napadání či brachiální agrese vůči personálu a nerespektování pravidel vydaných personálem nebude tolerováno.

- Respektovat pokyny lékaře a zdravotní sestry.

-Nosit řádně nasazenou ochranu nosu a úst (respirátor) a desinfikovat si ruce před vstupem do čekárny a ordinace.

- Dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu k ostatním pacientům, jejich případným zákonným zástupcům, a zdravotnických pracovníků. Nikoho verbálně nenapadat, nekřičet ani nezvedat hlas.

- Nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky.

-Navštěvovat ambulanci umytý/á a čistě oblečen/a. Pacienti, kteří tento požadavek nesplňují, budou ošetřeni pouze při ohrožení života či zdraví.  

- Hlásit lékaři bezodkladně, nejpozději při nejbližší kontrole, změnu bydliště, příjmení a změnu zdravotní pojišťovny.
Registrace k praktickému lékaři pro dospělé MUDr. Lea Blahníková:
- Pacient může požádat o registraci ve zdravotnickém zařízení, jestliže je starší 18 let, a pokud uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného praktického lékaře. O přijetí registrace rozhoduje zdravotnické zařízení, stvrzena je podpisem registračního listu. Od 1.2.2024 jsou nové registrace dočasně pozastaveny, o dalším postupu se můžete poradit s lékařkou či zdravotní sestrou.

- K registraci do zdravotnického zařízení se pacient musí vždy prokázat platným dokladem totožnosti a průkazem zdravotní pojišťovny.

- V případě pacienta, který nemluví česky, je nutné zajistit tlumočníka na vlastní náklady.
Provozní a ordinační doba:
- Provozní a ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích do zdravotnického zařízení, na webových stránkách ordinacejavornik.cz a na webových stránkách Město Javorník.

- V této době jsou v ordinaci přítomni zdravotničtí pracovníci a poskytují zdravotní služby registrovaným pacientům.

- Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro akutní nemocné a objednané pacienty (preventivní prohlídky, očkování, administrativní úkony, vyšetření k posudkům.)

- V ordinační době pro objednané pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se zdravotní sestrou či lékařkou. Analgogicky v době určené pro akutní pacienty není možné z provozních důvodů řešit chronické problémy či administrativní úkony.

- Poslední pacient je ošetřen 30 minut před koncem ordinační doby.

- Návštěvní služba je prováděna po předchozí domluvě se zdravotnickým personálem ambulance.
Objednávání do ordinace:
- Na veškeré neakutní prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat – telefonicky, přes email či osobně. Telefonujte v časech tomu určených: po, st, čt, pá 10-12 h., út 15-17 h.

- Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.

- Dodržujte datum a čas objednání. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas dle objednání, včas zavolejte nebo odešlete email.
Čekání na vyšetření:
- Pacienti čekají na vyšetření v čekárně, která je přístupná po ohlášení u vchodových dveří a nasazení respirátoru od začátku do konce ordinační doby.

-Během čekání mohou pacienti obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WC pro pacienty.

-Zdravotnické zařízení neručí za věci odložené v čekárně, po dobu vyšetření je umožněno odložit osobní věci přímo v ordinaci.
Průběh vyšetření:
- Při vstupu do ordinace předkládejte zdravotní průkaz pojištěnce.

- U žádné zdravotní služby poskytované zdravotnickým zařízením nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon.

- Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (dále je DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta. Pokud je pacient ošetřen v odborné ambulanci nebo v nemocnici a je u tohoto lékaře plánovaná kontrola, DPN musí vést ošetřující lékař. Vzkazy od ošetřujících lékařů, že DPN má vést praktický lékař, nebudeme zohledňovat a DPN nepovedeme.

- Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v daném termínu ukončena.
Zdravotnická dokumentace:
- Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci nelze vynášet z ordinace. Kopie si musí pacient pořídit přímo v ordinaci za úplatu 10 kč/1 strana A4.

- Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, zdravotnické zařízení pořizuje a odesílá novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace a kopie relevantních zpráv z odborných vyšetření. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi a nelze ho dle platné legislativy vydat přímo pacientovi.
Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.):
- Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud:
    1. by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání (v současné době nové pacienty nepřijímáme)
    2. provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení- překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním
zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně      kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým.
    1. by vzdálenost místa pobytu pacienta neumožňovala v případě poskytování zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství výkon návštěvní služby.
Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu.
Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci, která bude jeho požadavkům více vyhovovat. Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.
 
V Javorníku dne 1.9.2019                                                            MUDr. Lea Blahníková
(poslední aktualizace provozního řádu: 21.11.2023)